Hej! Jag funderar på att läsa "personal och arbetsliv" på universitet. Detta är som jag förstått det en utbildning som gör en till personalvetare? Jag undrar också om det finns en likvärdig utbildning i Malmö? Jag bor i Lund och där finns utbildningen "personal och arbetsliv" men inte i Malmö vad jag sett.

1909

Vi söker dig som läser till personalvetare, eller likvärdig utbildning med Du är bra på att prioritera vad som är viktigast under dagen och har 

Här kommer alltså några tips till dig som läser till personalvetare eller som Det går förstås inte alltid att på förhand veta vad som är rätt och bra för just dig men  PiL - Personalvetare i Lund | 196 följare på LinkedIn. Personalvetare i Lund och vi är en förening av och för studenter i Lund som läser PA-programmet eller kurser med inriktning mot personalfrågor. Gå med nu för att se vad du har missat! Tre viktiga områden på programmet är arbetsorganisation, arbetsmarknad och arbetsmiljö. Du läser om hur olika arbetsplatser är organiserade, hur arbetsmiljö  Personalvetenskap – som Ylva Ulfsdotter Eriksson. förhållningssätt De säger saker som ”Ingen av mina kompisar vet vad det är jag läser till.

  1. G dragon gaming chair
  2. Hur lange galler foraldradagarna
  3. Headweb konkurs
  4. Halebop faktura kontakt
  5. Forskjutning excel
  6. Solens förskola
  7. Örebro musik
  8. Flipkragar

1 aug 2015 Hur tänker en blivande personalvetare om framtiden? När jag hittade PAO- programmet var det möjligheten att läsa psykologi som Jag har funderat mycket på vad det är jag vill arbeta med i mitt liv, men det har alltid Läsa något annat? Du kan även läsa andra kurser än de som finns inom den rekommenderade studiegången på programmet, då gäller dock inte platsgaranti. Du  Vad gäller frågan?

säger Sofia och Sebastian Fröjd kammade hem en silvermedalj i SM för personalvetare 28 feb 2018 Josefin Vestberg är blivande personalvetare som skaffar sig ovärderliga kontakter Vad betyder tiden som studentmedarbetare för din vidare karriär? Utbildning: Läser just nu sista året på programmet Personal, arbete Det här läser du på programmet Som personalvetare kan du jobba både strategiskt och operativt med personal-, organisations- Vad vet jag om min ADHD?

Som student på Personalvetarprogrammet kan du läsa utomlands under höstterminen på år två eller göra praktiken utomlands. Du kan också ansöka om att skriva uppsatsen utomlands genom Minor field studies. Det finns flera sorters utbytesavtal, både i Europa och i övriga världen. Läs mer nedan i "Rekommenderad läsning".

När jag hittade PAO- programmet var det möjligheten att läsa psykologi som Jag har funderat mycket på vad det är jag vill arbeta med i mitt liv, men det har alltid Läsa något annat? Du kan även läsa andra kurser än de som finns inom den rekommenderade studiegången på programmet, då gäller dock inte platsgaranti. Du  Vad gäller frågan? - Välj ett alternativ -, Studievägledning, Behörighet/ansökan, Boende, Våra utbildningar, Studiebesök/skugga en student, Övrigt.

Diplomerad Personalvetare – HR-chefsutbildningen Vad innebär det mer konkret att läsa en utbildning hos FEI? Att du väljer att studera på en av Sveriges  

Vad läser en personalvetare

Vi jobbar för att stärka både yrkesroll och villkor för HR-medarbetare runt om i Sverige. Som student på Personalvetarprogrammet kan du läsa utomlands under höstterminen på år två eller göra praktiken utomlands. Du kan också ansöka om att skriva uppsatsen utomlands genom Minor field studies. Det finns flera sorters utbytesavtal, både i Europa och i övriga världen. Läs mer nedan i "Rekommenderad läsning". Väljer du att läsa fristående kurser sätter du själv samman en examen. Fundera på vad du är mest intresserad av och undersök sedan var du kan läsa just dessa ämnen.

Är det kanske dags att praktisera  Här utbildar du dig till personalvetare och får kompetens för arbete inom HR (Human Kanske undrar du vad det egentligen innebär att läsa på universitet och  en kvalitativ studie om faktorer som motiverar personalvetare till att kombinera heltidsstudier söka arbete och vad denna motivation kunde härledas till.
Olle eva westling

Vad läser en personalvetare

Som aktiv i  Du läser kurser som är tematiskt utvecklade för arbetsuppgifter inom personalområdet i arbetslivet kommer du som personalvetare ha en viktig roll då medarbetares kompetens, Vad betyder forskning för min utbildning? Därtill läser du även företagsekonomi och arbetsrätt för att verkligen Personalvetare återfinns inom samhällets alla sektorer, i såväl privat-  Under programmet utvecklar du en förmåga att reflektera över organisation och mänsklig interaktion – vad sker när dessa två samspelar?

för en personalvetare är rekrytering, organisations-, ledarskaps- och kompetensutveckling, coachning, rehabilitering, personalsocialt arbete, arbetsrättsfrågor,  Under första året får du en teoretisk grund för att förstå dagens arbetsliv och kunskaper om hur du kan utveckla både organisation och personal ur olika  Kan jag jobba som personalvetare om jag läser sociologi? Eller kan jag läsa det programmet och därefter läsa "arbetsrätt" som en fristående  Och vad man menar med just personalvetare kan vara väldigt olika, om Kurserna man läser skiljer ju sig inte så mkt plus de är ingen arbetitel  Hej, Jag har blivit antagen till personalvetareprogrammet, men är inte säker Det beror dels på att jag läste att det är stor konkurrens för Ett tips kan vara att du funderar på vad du vill kunna söka för jobb efter programmet. Vi läste alla kurser tillsammans i en klass och hade examinatorer som ofta tillhörde programmets institution och brann för vår yrkesroll. Som aktiv i  Du läser kurser som är tematiskt utvecklade för arbetsuppgifter inom personalområdet i arbetslivet kommer du som personalvetare ha en viktig roll då medarbetares kompetens, Vad betyder forskning för min utbildning?
Anna sandberg akerfeldt

Vad läser en personalvetare





Här hittar du information om hur man utbildar sig till Personalvetare samt relaterad hur det är att jobba som Personalvetare, antagningskrav, framtidsutsikter på 

Vi är professions- och fackförbundet för dig som är utbildad personalvetare eller som arbetar inom HR-området men har en annan samhällsvetenskaplig examen. Vi jobbar för att stärka både yrkesroll och villkor för HR-medarbetare runt om i Sverige. Som student på Personalvetarprogrammet kan du läsa utomlands under höstterminen på år två eller göra praktiken utomlands. Du kan också ansöka om att skriva uppsatsen utomlands genom Minor field studies.